Shopify Migratie Verhuisgarantie


De migratie service houdt in dat wij de complete verhuizing van al je data naar het Shopify platform verzorgen. Na de uitgebreide inventarisatie en enkele testen om de data migratie uit te kunnen voeren, krijgen we de ideale migratie route in beeld en kunnen we die gaan plannen.


Inventarisatie

Om een migratie naar het Shopify platform zonder problemen uit te kunnen voeren is een inventarisatie nodig van het huidige platform, om zoveel mogelijk risico's te ondervangen.

We starten altijd met een uitgebreid gesprek om alle vragen beantwoordt te krijgen en duidelijkheid te verschaffen om tot de ideale migratieroute te komen.

Vervolgens bestuderen we:

  • Je huidige ecommerce systeem en webwinkel
  • Je SEO data voor de URL mapping en redirects
  • Je productgegevens inclusief afbeeldingen
  • Je klantgegevens en order historie
  • Alle overige informatie als Blogs en je statische pagina's

Migratie

Deze service houdt tevens in dat we de migratie binnen 30 dagen uitvoeren, gegarandeerd*!


Tijdens de migratie draait je huidige webwinkel gewoon door. Dat betekent echter dat we vlak voor de omschakeling alle data opnieuw moeten synchroniseren zodat echt alle actuele data in Shopify staat. Dat is ook het exacte moment waarop je nieuwe Shopify store je oude webwinkel overneemt.


FAQ

  1. Worden alle productgegevens overgenomen?

    Ja, alles wat je op je productpagina kunt zien, kunnen we ook overnemen in je nieuwe Shopify store.

  2. Sommige producten hebben specifieke data velden, worden die ook overgenomen?

    Ja, ook die gegevens nemen we over in je nieuwe Shopify store. Hiervoor is echter wat maatwerk nodig in Shopify om alle relevante data op juiste wijze te kunnen tonen in je Shopify store.

  3. Geldt dat ook voor de SEO gegevens?

    Ja, alles wat een zoekmachine kan ‘lezen’, nemen we over in je nieuwe Shopify store zodat je SEO notering behouden blijft.

  4. En worden mijn klanten en order historie ook overgenomen?

    Dit dienen we eerst te inventariseren, maar dat is zeker mogelijk.

  5. Ook zonder een export bestand uit mijn webwinkel?

    Ja hoor, dat kunnen we zelfs doen zonder dat je store een export functie heeft. Hiervoor dient de huidige webshop online te zijn en is alleen de zichtbare data hetgeen we kunnen migreren.

  6. Kan mijn huidige webwinkel zolang actief blijven?

    Ja, dat is zelfs nodig om je data eraf te kunnen halen.

  7. Werken mijn oude links daarna nog wel?

    Ja, voor alle oude links worden redirects aangemaakt zodat Google en andere zoekmachines zien dat je bent verhuisd en je de SEO notering behoudt.

  8. Is mijn webwinkel straks een tijdje offline?

    Nee, zodra je nieuwe Shopify store live gaat komen bezoekers daar terecht.

  9. Heb ik er zelf ook nog werk mee?

    We hebben jouw input nodig voor een frictie loze migratie, je hoeft zelf geen technische handelingen te doen. Wij zorgen overal voor zodat jij kunt blijven focussen op je bedrijf.

  10. Kan het echt in 30 dagen overgezet worden? 😱

    Ja, de 30 dagen gaan echter pas in nadat wij alles hebben voorbereid aan de hand van de inventarisatie en we gaan er vanuit dat je adequaat reageert op onze vragen zodat daardoor geen vertraging ontstaat. 

  11. Wat als ik daarna echt niet tevreden ben over de migratie service?

    Dan crediteren we simpelweg je factuur. Zo’n vertrouwen hebben wij in onze service!

  12. Is Shopify niet ingewikkeld om mee te leren werken, kan ik dat wel? 😬

    Shopify is een intuïtief platform om mee te werken wat iedereen kan leren. Ze bieden daarnaast enorm veel informatie en middelen die jij kunt raadplegen.
  13. Wanneer kan ik mijn huidige abonnement opzeggen?

    Zorg dat je weet wat je contracttermijn is en hoe lang van tevoren je moet opzeggen, dan zorgen wij ervoor dat je nieuwe Shopify store op tijd klaar is.

  14. Kan ik starten met een trial account voor Shopify?

    Jazeker, wij maken vanuit onze Shopify Partner account jouw gratis Shopify trial account aan en dragen dat account later aan jou over waarbij je pas voor een betaald abonnement hoeft te kiezen. Dat is wel voordat je live gaat, dus de trial wordt voornamelijk gebruikt om je Shopify store te ontwikkelen. Bepaalde functies kunnen echter vereisen dat Shopify een betaald account heeft.

  15. Zit ik bij Shopify vast aan een jaarabonnement?

    Nee, je kunt ook per maand betalen en opzeggen, of je pauzeert je store gewoon een tijdje, mocht dat wenselijk zijn. Je hebt zelf de volledige controle over je Shopify account.

  16. Zijn er verder nog onverwachte kosten?

    Wij zijn vooraf altijd transparant over welke kosten je als ondernemer krijgt, en Shopify ook, zoals je op hun website kunt zien en in hun Thema en App Store.

  17. Stel ik wil ooit weer weg verhuizen van Shopify, is dat wel mogelijk of heel ingewikkeld?

    Goede vraag! En, ja dat is zeker mogelijk. En het beste nieuws is misschien wel dat je ook hier onze verhuisservice voor kunt gebruiken, zeer eenvoudig dus. Wij kunnen jou dus te allen tijde helpen om jouw data te verhuizen naar elk ander platform!


Disclaimer

* Disclaimer 30 dagen oplever termijn garantie:

1) Met de 30 dagen worden in deze werkdagen bedoeld, te weten van maandag tot en met vrijdag. De 30 dagen oplever termijn garantie gaat pas in nadat wij alle benodigde data en informatie hebben ontvangen en verzameld. De startdatum van de datamigratie die wij doorgeven is hierin leidend.

2) Bij een datamigratie is het uitgangspunt dat de data wordt overgezet zoals die in de huidige webwinkel (database) staat. In het geval waarbij achteraf nog data optimalisatie wenselijk of nodig is, kan dat op verzoek worden uitgevoerd, maar dit is te allen tijde meerwerk en daarbij komt de 30 dagen oplever termijn garantie te vervallen. We behouden ons tevens het recht voor om eventuele data optimalisatie (gedeeltelijk) bij de opdrachtgever neer te leggen omdat die over de benodigde productkennis beschikt.

3) Wanneer wij gedurende het project extra informatie nodig hebben verwachten wij binnen maximaal vier uur een antwoord en dat eventuele aanvullende informatie per direct wordt aangeleverd, anders behouden we ons het recht voor die 30 dagen oplever termijn garantie in te trekken.

4) Wanneer wij door toedoen van opdrachtgever vertraging oplopen, die langer duurt dan één werkdag, behouden we ons het recht voor die 30 dagen oplever termijn garantie in te trekken.

5) Om data import technisch mogelijk te maken dient de eigenaarschap van de Shopify webwinkel te zijn overgedragen aan opdrachtgever, het restant van de opdracht dient dan eerst te zijn voldaan.

6) Automatische data migraties naar het Shopify platform zijn te allen tijde gelimiteerd tot de mogelijkheden van de Shopify API's. Eventuele handmatige datamigraties, of data mutaties, vallen buiten de 30 dagen oplever termijn garantie.

7) Eventuele abonnementskosten van Shopify Apps zijn te allen tijde voor de opdrachtgever en worden rechtstreeks aan Shopify voldaan, of in sommige gevallen direct aan de App providers, dat geldt ook voor eventuele Custom Apps.

8) Wanneer de opdrachtgever kiest voor een maatwerk ontwerp van hun Shopify store is de 30 dagen oplever termijn garantie niet van toepassing.


Wil je weten of we je kunnen helpen bij een eventuele migratie nar Shopify? Boek dan hier je online afspraak.

Heeft dit je vraag beantwoordt? bedankt voor je feedback! Er is een probleem opgetreden bij het indienen van uw feedback. Probeer het later opnieuw.

Alsnog hulp nodig? Contact opnemen Contact opnemen